08 marzo 2007

Tu es jeune

I was looking for a pic of a professor who hold a course in this semester and I found out this pic:
and these lyrics (Tu es jeune by Cendres):

Tu es si jeune et ne sais pas
Que dans la vie il y a parfois
Des souvenirs qu'il faut garder
Quant à moi, tu peux oublier.

[Refrain :]
Je t'en supplie ferme la porte,
N'insiste plus pour que je sorte !
J'ai dans la tête d'autres filles
Qui ont pris place dans ma vie.


Ah ah, ah ah, ah ah, yaaaahaaaah

Tu es si jeune et ne sais pas
L'amour s'en vient, l'amour s'en va.
Pleurer pour qui ? Pleurer pour quoi ?
Refais ta vie comme autrefois !

[Refrain]

Papapapa papa pa pa pa pa
Papapapa papa pa pa pa
Yeah yeah yeah
Papapapa papa pa pa pa pa
Papapapa papa pa pa pa


Tu es jeune et ne sais pas
Tu es jeune et ne sais pas
(Tu ne sais pas aaahaah)
Tu es jeune et ne sais pas
(Oooh yeah, tu ne sais pas aaaaah)
Tu es jeune et ne sais pas
(Téééhéééhééééé ne sais pas)
Tu es jeune et ne sais pas
(Et ne sais paaaaaas)
Tu es jeune et ne sais pas
(Yééééééééééé yéééééééééé yaahhhaah)
Tu es jeune et ne sais pas
(Yééééé paaaa paaaa paaaa yééééhééhaaaa)
Tu es jeune et ne sais pas
(Woooooh)
Tu es jeune et ne sais pas
(Paaaaa paaaaa paaaa paaaa)
Tu es jeune et ne sais pas
(Pa pa pa pa pa pa pa)
Tu es jeune et ne sais pas
(Pa pa pa pa pa pa pa)

-----

I think I'm gonna write a verse on the blackboard before the beginning of the first lesson and see his reaction. i don't know which verse to choose. Here's te meaning of the song (please note that I don't speak French)

1st verse:
Tu es si jeune et ne sais pas You're so young and you don't know
Que dans la vie il y a parfois that sometimes in life there are
Des souvenirs qu'il faut garder memories which will make you see
Quant à moi, tu peux oublier. how much you're able to forget about me.

refrain:
Je t'en supplie ferme la porte, I beg you, close the door
N'insiste plus pour que je sorte ! Don't insist because I'm leaving
J'ai dans la tête d'autres filles
I have got other girls in my mind
Qui ont pris place dans ma vie. who have taken a place in my life

2nd verse:
Tu es si jeune et ne sais pas You're so young and you don't know
L'amour s'en vient, l'amour s'en va. Love comes, love goes
Pleurer pour qui ? Pleurer pour quoi ? Why to cry? Why to cry?
Refais ta vie comme autrefois ! Re-build your life like you did other times!

----
None of these verse really satisfies me. Perhaps the first is the one that he would remember better.... I have taken these lyrics from a webpage and someone commented that they're the French Beegees!!!
I cannot find the music, so I'm not gonna sing it. :(






1 commento:

  1. Anonimo5:37 PM

    I think there's some mistake in the translation of the first verse:

    Des souvenirs qu'il faut garder Memories which must be saved
    Quant à moi, tu peux oublier. About me, you can forget.

    This should be better... ;)

    ciao!

    RispondiElimina

Di' la tua / Say yours!